Williams - Williams


Venus - Serena 5-7 6-1 6-0

Glömde visst att trycka på publicera när jag skrev detta inlägg, så det är några dagar gammalt.

Lite märklig match. Inte bara på plan utan även marknaden beteede sig även underligt. Serena var favorit runt 1.40 från start ganska lågt odds med tanke på hur jämna deras matcher brukar vara. Men å andra sidan kan oddsen i gruppspelen kunna vara lite konstiga och eftersom Venus redan har vunnit 2 matcher så hade det inte förvånat mig alls om hon gett lillasyster matchen. Och det var nog fler som trodde det för det pressades på Serena i det 3:e setet trots att hon precis förlorat med 1-6 (trippelbreak). 

Set 1:
Men det konstiga var att i varken i det första eller det andra setet så hade hon inte alls marknadens förtroende på samma sätt. Tvärtom faktiskt, med tanke på startoddset så stod hon väldigt högt efter att hon vunnit det första setet. Runt 1.25 handlades hon i setpausen inför det andra setet (hon handlades som lägst till 1.20 med ett break upp innan hon tog setet), men det beror på att det första setet var så jämnt.

Set 2 & 3:
Serena började med att tappa serven i inledningen av det andra setet och vid ställning 0-2 så handlas hon över startodds. När Venus dubbelbreakar så går oddsen upp till som högst 1.55 därför var var det lite underligt att det plötsligt kom sånt stort tryck på Serena som alltså hanlades ner till 1.42 när Venus började serva i det 3:e setet. Det alltså trots att hon bara hade tagit 1 game i det senaste setet. Hon fick 3 enskilda chanser att bryta Venus serv i det första gamet och var nere på 1.19 men Venus håller och vinner setet med 6-0.

Till och med på vid 5-0 och matchboll i Serenas serv så var det 1.02 som man fick boka om man inte hade något upplagt.

Jag själv började med att spela Serena i det första setet men bytte sida i början av det 2:a. Tyvärr så följde jag med marknaden i inledningen av skiljesetet, men jag gjorde bedömningen att det var ganska riskfrittt eftersom det alltid fanns att spela tillbaka på Venus. Det blev ett helt OK resultat på matchen tillslut iaf även fast jag gjorde några misstrades på vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0