Välgörenhet?

image107
Diagramet avser Azarenka

Azarenka vann precis sin matchboll mot Chakvetadze. 1-6 7-6 6-4 slutade matchen. Azarneka låg under med ett break i avgörande set men vände alltså och vann.

När Chakvetadze vid 6-5 i det andra setet skulle serva hem matchen stod hon runt 1.05. Det trots att Azarenka egentligen  haft övertaget i stort sett hela det andra setet. När Azarenka skulle serva hem matchen vid 5-4, efter att ha vänt ett underläge i det 3:e setet så stod hon 1.35. Jag som hade pluset på Azarenka hade såklart tänkt att boka av, men 1.35 kändes dyrt. Nä hon hade 40-15 - 2 matchbollar, handlades hon till 1.11. Vid 40-30- 1 matchboll, stod hon i 1.28. Höga odds tycker jag, det var ju inte så att Chakvetadze var någon storfavorit innan start.

Jag layade inte av mer än att jag tog bort minuset på 1.11. Det kändes som välgörenhet att boka 1.35 när hon skulle serva för matchen. Då väntar jag hellre och greenar ut vid ett eventullt 0-15 läge.

Nu är det dags för lunch ute i friska luften. Johannes sover fortfrande så det börjar väl bli tid att väcka honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0