Dagens sista match


Kvitova - Szavay 7-6 6-4 6-2

Dagens sista match avslutades nu mellan Kvitova och Szavay. Jag kom in i slutet av 2:a set och började spela 10k @ 2.1 på Szavazy. Hon breakade hem setet (då hade jag 6,5 k kvar på henne). Hon gick först ner till startodds och sedan efter att ha hållt serven ner till 1.30. Jag la in boka 10 k på 1.15 iaf hon skulle få breakbollar. Hon fick 3 st, jag tog bort mina odds. Dumt gjort eftersom det inte blev break.

Bokade sen break igen efter att Szavay började strula med serven (runt 1.68). Det blev break och Kvitova gick ner till 1.90. Jag gjorde några misstag under några game. Men inga större. Ganska bra tradat. Synd bara att jag tog bort min bokning på 1.15.

Jag vet att Szavay var ganska stor favorit innan start och jag tycker att startoddset var rätt. Däremot tycker jag hon var för stor favorit inför det avgörande setet. Matchen hade varit jämn och båda 2 hade servat bra. Vad jag såg hade Kvitova  bara problem med det servegamet som hon förlorade setet i. Men å andra sidan så hade Szavay 3 breakbollar till 2-0 och hade hon tagit dem så hade matchen kanske slutat helt annorlunda.

En ganska bra dag trots att jag varken tradade Davydenkomatchen, Ferrermatchen eller Söderling (jo förresten jag slängde ju in mammas rulle på Benneteau @ 2 ggr). Bara gröna matcher för mig idag och det är inte alla dagar. Jag hade för mig att det brukar vara spelledigt på söndagar (om de inte ligger efter) i denna turnering. Men det kanske bara är Wibledon. Jag ser iaf på Betfair att det ska spelas matcher under morgondagen. Vilket som så tänker jag iaf försöka vara lite ledig. Är lite sjuk och dessutom har jag suttit framför datorn från morgon till kväll i flera dagar.

Kommentarer
Postat av: selcuk ko

perfect



we follow you sweety

2008-05-31 @ 22:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0