Jag laddar inför Roland Garros

image120
Enligt min mening så bli ju en blogg så mycket trevligare med bilder. Huset i Hallen.


I helgen kommer det att bli mycket ledigt. Jag ska passa på och njuta av det vackra vädret för på måndagkväll drar jag och Tilda Norrut. Närmare bestämt hem till huset i Hallen (ja, byn heter så) och där snöade det tydligen förra veckan.

Jag är sjukt laddad inför Franska öppna som drar igång på söndag och det känns som en bra ide att byta miljö inför turneringen. I Hallen finns det gott om barnvakter och massor att göra för Tilda. Vi är i vanliga fall ganska duktiga på att dela upp dagarna här hemma, men inför en sådan här stor turnering känns det skönt om båda kan fokusera. Och det är alltid skönt att trada ensam. Det fungerade bra på Australien Open då jag spenderade hela turneringen hemma hos mamma och pappa, medans Johannes åkte upp efter kvartsfinalerna. Han gör nog detsamma denna gång. Det blir nog skönt för honom också att ha lite egentid.

Hallen är bra - det är där vi har gjort våra bästa resultat.



image121
Självklart blir det inte bara jobb. Familjen betyder mycket för mig och det ska bli roligt att träffa alla, speciellt min söta syster.


I morgon ska vi tydligen till Stenungsund för att se EM-truppen träningspela. Kanske inte det roligaste lördagsnöjet jag kan tänka mig. Egentligen ska vi dit för att byta fotbollsbiljetter (Sverige-Slovenien på Ullevi) mot Pol Pott-biljetter som vi ska ge till Johannes farmor och farfar och bytet ska ske där de tränar.


Denna vecka har det gått bra. Vi hade ett litet krismöte i söndags om la nya strategier. Det var främst money managementet som behövdes ses om. Och de nya rutinerna har gett resultat. Dessutom sänktes insasterna en del. Jag personligen körde lite för lågt i många matcher under gårdagen och det fungerar inte rikigt för min spelstil, då jag får en tendens att slaska istället för att greena ut som jag oftast gör i vanliga fall. Men en bra vecka som sagt som har resulterat i att boken återigen visar grönt i maj månad. Det trots att Betfair site krånglar var dag.

Kommentarer
Postat av: Anders

Hej!
Bra blogg.
Hur lång "utbildningstid" hade du innan du började seriöst med större summor?

2008-05-24 @ 17:44:33
Postat av: Cecilia

Hej Anders! Tack!



Jag satt "bredvid" och följde tennismatcher och marknaden i kanske 2 månaders tid, sen började jag med låga belopp. Jag minns inte exakt men mitt startbelopp var på kanske 2-3k.

2008-05-28 @ 00:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0