Dag 1 Cambridgedieten

image117
Idag har jag och Johannes inlett vår 21-dagarsdiet a la Cambridgekuren. Vilket innebär att vi inte får äta något annat än 3 Cambridgemåltider per dag. Dagsintaget kommer att ligga på 470 kcal.
Minst 4 liter vatten ska drickas varje dag och det enda som är OK utöver detta är kaffe, The och måttlig mängd med Cola light. Inte ens tuggummi får tuggas då det kan rubba ketosfasen.

Första dagen har gått jättebra. Inget speciellt stort sug efter mat och sötsaker. jag har läst att dag 2 och 3 kommer att vara de värsta, så vi får se vad som väntar i morgon. Förövrigt kan humöret svaja lite undet dieten. Inget som jag har märkt av idag dock. Jag och Johannes rök ihop endast 1 gång idag. Det är typ 2 ggr mindre än vanligt. Tillochmed när det var 1 matchboll ifrån att vi blev 44k fattigare var det hur lugnt som helst hemma. Som tur räddade Bennetue den och minuset trots att han sedan ändå förlorade matchen till Moya.

Klarar vi att hålla denna diet tillsammans med lite motion så kommer vi att vara fit for fighta lagomt inför resan till Österrike och Fotbolls EM i juni.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Coca-Cola light smakar inte gott. vanlig cola ska det vara...

2008-05-14 @ 21:14:42
Postat av: Cecilia

Ja usch, jag dricker inte light!

2008-05-14 @ 21:40:44
Postat av: Robin

Lycka till med dieten!

2008-05-14 @ 22:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0