Idag får vi hålla på svenskarna

Om några timmar spelas damfinalen i Dubai mellan Kouznetsova och Dementiva. Jag hade gissat på att det skulle bli en final mellan Schioavne och Kouznetsova. Vi kom hem när 2:a set inleddes igår då hade Schiavone precis vunnit det första mot Dementiva med 7-5. Men i mitten av det 2:a setet syntes det att hon började bli trött och hon hade stora problem med att hålla sin egna serv. När Dementiva tillslut lyckades breaka hem det 2:a setet så stod det ganska klart att Schiavone skulle få det tufft att vinna matchen så rysskan såg lite sliten men betydligt piggare ut. Dementiva vann det sista setet med 6-2.

Dubai
En helrysk final idag alltså och Kuznestsova är favorit @ 1.58. Jag tycker mer att det är 50/50 match. Hur som helst så tror jag det kommer att bli jämn 3-setare och om det blir det så tror jag att Dementiva vinner. Äh förresten jag tror att Dementiva vinner hur som helst. Det som talar mycket emot Dementiva är att även hon såg trött ut igår, men det var ju igår det. Jag får se om jag kommer att trada matchen, det är mycket annat som ska hinna fixas idag.  Jag kommer iaf inte kliva in från start idag, hade tjänat mycket på att vänta på bra lägen denna vecka istället för lägga bet från början av matcherna. Som sagt det är trevligt att trada matcher som svänger, förutsatt att man ligger bra till annars är det mindre roligt.

Memphis
Båda svenskarna ska spela kvartsfinaler i Memphis idag. Söderling slog Roddick med 7-6 6-3 inatt. Han är verkligen i form nu och har vunnit mot många bra spelare den sista tiden. Idag spelar han mot Stepanek, kanske en av ATP-tourens mest överskattade spelare.1.50 är ett bra odds på Söderling, men han är en chocker och har ibland svårt att hålla ihop det psykiskt under en hel match, speciellt om det börjar dra ihop sig i slutet av tuneringar.

Björkman spelar mot Darcis som bara förlorade 1 game mot Becker igår. Jag vet inte om det var något fel på Becker eller om det bara var Darcis som spelade väldigt bra. Så att hoppas på att det blir 2 svenskar i final kanske är för mycket, men Björkman är rutinerad och seg. Man ska aldrig räkna ut den gamle mannen:) Fast han startade uruslet mot Young igår. Men han kan nog vinna, det blir säkert en bra tradematch.

På damsidan är Davenport stor fravorit @ 1.13  till att vinna finalen mot Govortsova. Och det är inget snack om saken. Davenport vinner.

Mexico
Den 3:e damfinalen som spelas idag/inatt går i Mexico mot Cornet och Pennetta. Ingen av dem har förlorat ett set i tuneringen. Pennetta är favorit @ 1.45. Men jag håller fast vid det jag skrev igår; Cornet har spelat mycket bra tennis i år så hon kan mycket väl bli den som vinner. Jag räknar med en 3-setare.

Herrfinalen i Mexico spelar Almagro - Nalbandian. Jag har inte följt den tuneringen så noggrant så jag tror ingenting. Såg början av Nalbandians match igår och det var inte hans bästa tennis.

Zagreb
Innan matchen mellan Ljubicic - Ancic igår så hade jag Ancic som vinnare men jag tog tillbaka det så fort matchen började. Det var inte alls den Ancic som jag var van att se. Han hängde med huvudet och även fast han servade bra i första set så spelade han inte så bra Ljubovics servgame. Och Ljubicic  vann i 2 set, fast det var ganska jämt dem emellan. Ljubcic räddade alla sina 6 breakbollar medans Ancic bara räddade 1 av 6 . Jag såg att Igor skrev att Ancic hade problem med magmusklerna, kanske var därför han spelade lite sämre än vanligt. Jag såg också att Johannes skrev i en kommentar på sin blogg att det inte är ett OK att Ancic förlorar mot en gubbe. Bara så du vet Johannes så är du och Ljubicic  lika gamla....

Nu ska jag packa inför vår semester.


Kommentarer
Postat av: Swingtrader Igor

Trevlig resa!

2008-03-01 @ 22:28:06
URL: http://betfairswingtrader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0