Tradingmjukvaror - Övertyga mig!

Varför gå krypa när man kan springa? Frågade en läsare mig för ett tag sedan. Han syftade på varför jag inte använder av något tradingprogram

Varför ändra på ett vinnande koncept? Undrar jag.

Jag använder mig inte av några tradingmjkukvaror när jag arbetar. Det har jag aldrig gjort det heller och än så länge har det gått bra. Att sitta och uppdatera oddsen manuellt medans jag tradar kan kanske tyckas onödigt när det kan göra automatiskt åt en. Men i ärlighetens namn så tycker jag inte att det är så ansträngande. Det känns liksom naturligt numera. Dessutom gör det att jag har stenkoll på marknanden. 

Jag är övertygad om att de som tradar med ett tradingprogram och trivs med det också tradar bättre med hjälp av det. Mycket handlar om att känna sig bekväm när man trada. Bekväm med den datorn man tradar på, bekväm på den plats man tradar från, bekväm med insatserna etc. Och jag känner mig bekväm med min trading och hur boken ser ut nu, kanske för att jag är så van med det. Jag saknar egentligen inga funktioner när jag tradar. Visst skulle det kanske vara bra att kunna se fler odds som ligger på kö, men de är ju egentligen felodds som jag inte vill ha. 

Men jag är inte främmande till att pröva en mjukvara vid rätt tillfälle. Allt som kan öka ens marginaler är bra.

Ni är uppemot 200 st som läser denna blogg varje dag. Jag antar att många av er håller på med trading själv. Använder ni er av någon mjukvara? Varför? Vad är så mycket bättre? Hur mycket bättre blev era resultat?

Kommentarer
Postat av: Crobbe

Alltid uppdaterade odds.

Förinställd betsize.

Enklicks submit av bets.

Greena ut automatiskt med ett klick.



Det finns massor med mer fördelar men dom ovan tycker

jag är helt oslagbara.



Dom flesta mjukvaror kan ju testas gratis så det är

väl bara att testa. Jag tänkte precis likadant förut

men när jag väl provade och kom in i det tyckte jag

att jag var dum i huvudet som inte hade gjort det förut.

2008-06-04 @ 01:08:57
Postat av: Robin

Jag använder en trading mjukvara. Allt blir så mycket smidigare, och man hinner oftare få de oddsen man vill ha när oddsen uppdateras hela tiden och man behöver bara klicka en gång.

Jag tycker faktiskt att det är mycket underligt, du som är en seriös trader, att du inte använder en mjukvara. Det finns ju inga fördelar med betfairs hemsida jämtemot en mjukvara. Bara nackdelar.

Varför ändra på ett vinnande koncept? Hm, du kommer ju garanterat inte trada sämre med en tradingmjukvara.



Lycka till!

2008-06-04 @ 08:11:04
Postat av: David

Vad rekomenderar ni för tradingmjukvara Crobbe och Robin?



mvh

David

2008-06-04 @ 09:08:57
Postat av: Micke

Andvänder också en mjukvara, ibland. Men det absolut viktigaste är som du säger att känna sig trygg och bekväm i det man gör.



Fortsätt med det du gör, för det gör du bra. Man ska vara försiktigt med att peta i saker som fungerar!



God tur fortsättningsvis.

2008-06-04 @ 09:12:47
Postat av: Nicke

Håller med om fördelarna som redan nämnts..



David: Testa fairbot, 15 dagars gratis testperiod. http://www.binteko.com

Enda jag saknar är stop loss funktion.

2008-06-04 @ 09:40:09
Postat av: Crobbe

Jag använder också Fairbot ovan, du betalar för den en

gång och sen är den din helt och hållet plus att du också

får alla uppdateringar helt utan kostnad, prisvärd är

bara förnamnet.

2008-06-04 @ 11:13:57
Postat av: Crobbe

En annan fördel är ju också att mjukvarorna fungerar

även om Betfairs site skulle råka ligga nere då dom

jobbar med API. Där har vi en säkerhetsaspekt som inte

är att förakta direkt.

2008-06-04 @ 11:17:19
Postat av: wingfield

Oddshandlaren.com trivs med BinarySoft BDI, mjukvara med binära odds..någon som testat det?

Funderar på att testa någon mjukvara men det verkar vara en djungel

2008-06-04 @ 13:32:08
Postat av: Anonym

Intressant! Jag har tradat under en lång period och precis som Cicilia använder jag inget tradingprogram. Jag vet att många andra framgångsrika traders inte gör det heller. Jag tycker det är konstigt att indirekt fråga om hon inte är seriös pgr av att hon tradar "med fri hand". Men jag kanske bara är gammalmodig.

2008-06-04 @ 17:54:16
Postat av: Nicke

Anonym, det är ingen som påstått att hon inte är seriös, snarare tvärtom. Gör om, gör rätt.

2008-06-04 @ 22:34:21
Postat av: Cecilia

Hej! Tack alla ní som kom med åsikter.



Jag ska ta mig tid och testa en mjukvara för att se vad jag tycker.



Hur många matcher ungefär behövde ni för att vänja er vid programet?



2008-06-05 @ 23:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0