Det fortsätter att skrälla i Wimbledon

Idag tog jag andra halvan av dagen ledigt för att utöva min favoritsysselsättning- Shopping. Det blev en mycket lyckad shoppingrunda på stan. Jag kom hem lagomt till att Murray vände 0-2 i set och 3-5 i game. Johannes var som varit hemma och jobbat medans jag spenderat hushållskassan var rejält röd på Mr Murray och en mindre summa röd på Gasquet. Det hade inte varit någon big deal om fransmannen lyckats serva hem machen. Men det gjorde han inte och Murray tog setet med hjälp av publiken till ett tiebreak som han vann relativt enkelt. 

Jag som inte hade inte hade sett och kunde relatera till Gasquet strålande spel i de 2 första och nästan hela 3:e set var ganska övertygad att Murray som fick ett tidigt break i det 4:e setet skulle vinna matchen. Han såg suptertänd ut medans Gasguet blev såg alltmer slagen ut. Det är lätt att knäckas både psykiskt och fysiskt när man tappar en sådan stor ledning som Gasguet hade. Dessutom var publikstödet för hemmahoppet enormt.

Vid 2-2 i set så är Murray rättfärdig favorit. Gasguet inleder servandet i det avgörande gamet tappar först 30-0 och sedan även gamebollar till break. I nästa game får Gasguet en möjlighet att bryta tillbaka men förlorar breakbollen och tillsut också gamet. Vi det tillfället kändes matchen mer eller mindre avgjord. Gasguet vädjar till domaren vid ett flertal tillfällen att de ska bryta matchen för mörkret. Men matchen spelas vidare och motvinden fortsätter för Gasguet. Murray lyckas sensasionellt vända det stora underläget och vinna matchen. Hela 10 miljoner omsattes på Gasquet på 1.02 när han skulle serva för matchen.

Gasquet kommer med all sannolikhet inte att sova gott inatt. Dessvärre tror jag inte heller att min käre sambo kommer att kunna göra det. Jag fick en snabb briefing av honom innan han åkte till Burger King för att köpa tröstmat. Jag vet att dagen började bra med en fin vinst på Ancic som precis som Murray vände 0-2 i set och vann. Men sedan hade han lyckats trada bort de 56k gröna han hade på båda spelarna i Kuznetsova-matchen till minus 7k. Också avslutades dagen med en storförlust på Gasguet.

Dagens bok slutade inte minus men jag är övertygad om Johannes hellre hade önskat att han varit ledig idag. Vissa förluster bryr man sig knappt om medans andra svider desto mer. Det är skitjobbigt att förlora på en match som man har haft mycke grönt i.

I morgon är den sista dagen vi tradar i denna turnering för på onsdagmorgon åker vi nämligen just till Wimbledon med Betfair för att se damernas semifinaler som går på torsdag. Det ska bli hur kul som helst. Men det finns ett orosmåln över torsdagen. Bokstavligen talat. Enligt väderprognosen ska det vara regn och åska just den dagen. Det kanske slutar med att jag får fortsätta min shopping i London stället för att se på tennis. Johannes och Christian tycker säkert också att det skulle vara roligt...

Nej usch vi får verkligen hoppas att vädergudarna är med oss
. Nu ska vi tröstäta och se på Irene Huss och jag ska skynda mig att gömma undan några av shoppingpåsarna och kvittorna innan Johannes upptäcker dem. Matmissbrukare, shoppingmissbrukare, spelmissbrukare. Listan kan göras lång. Men som Joe brukar säga; Sex brukar vi iaf inte:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0