Dagens matcher



Ny vecka. Nya möjligheter. Ju längre in i turneringen vi kommer dessto svårare tycker jag att det är att utse vinnare. Här är iaf lite kort om vad jag tänker om dagens matcher:

Gonzales - Genepri: Gonzales är klar favorit och spelar han som han gjorde i slutet av matchen mot Wawrinka så blir han omöjlig för Genepri. Men det är bäst av 5 set och spelar han som han gjorde i början av matchen mot Wawrinka så kan det mycket möjligt bli en intressant match att trada. Genepri har bl a slagit ut Andreev som har spelat bra på slutet så det finns helt klart ett värde i hans höga odds från start. Värd att hålla koll på.

Zvonareva - Dementiva:
2 starka tjejer som har spelat bra. Jag tror att Dementiva vinner men jag räknar med en 3-setare.

Federer - Benneteau: Benneteau fick en match mot Federer i present av Söderling. Kanske var det så att Robins undermedvetna inte ville spela mot Federer igen. Och vem vill det när Federer är i form. Federer vinner antagligen enkelt, men att boka hans låga odds kommer jag nog att göra. Vem vet han kanske skadar sig.

Sharapova - Safina: Svår match. Det speglar också oddsen. Safina är i kalasform och jag har trott att hennes chanser att vinna årets upplaga av Roland Garros är stora. Men det är Sharapovas också. Och Sharapova är en mästerskapspelare som aldrig ger upp, dessutom har hon spelat in sig i turneringen mer och mer. Om Safina har en bra dag så tror jag att hon vinner. Jag kommer inte att ta position från start.

Ljubicic - Monflis:
Ljubicic har en grym serv. Monflis har ett stort spel. Om Monflis lyckas läsa Ljubicics servar kan det mycket väl bli en 5-setare. Det Monflis har som fördel är att han springer på varenda boll. Ljubicic lunkar. I bästa fall. Men är också rutinerad och det betyder mycket i sådana här sammanhang.

Stepanek - Ferrer: Jag ska egentligen inte uttala mig om den här matchen och antagligen inte heller trada den. Jag har svårt för Stepanek. Jag har förutfattade meningar och tycker att han är överskattat. Äh va f*n Ferrer vinner. All in!:)

Azarenka - Kuznetsova: 2 mycket duktiga tejer. 6 är antalet förlorade game Azarenka har under de 3 matcher hon har spelat i Paris. Kuznetsova har inte heller förlorat ett set. Men ingen av dem har mött något allt för svårt motstånd än. Kan bli en mycket bra match att trada och jag tycker det finns ett värde i Azarenkas odds.

Kvitova - Kanepi: Servar Kvitova som hon gjorde i förra matchen så har hon en stor chans att vinna idag. Det är bara att vänta och se hur matchen utvecklar sig.

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0