Back in business!

Vi kom hem till mamma och pappa i natt från EM. Närmare 250 mil med bil har vi kört i veckan + flyg mellan Stockholm och Munchen. Det har varit en superrolig resa men det känns skönt att vara tillbaka på hemmaplan igen för att jobba och ladda batterierna.

Första dagen efter semestern har bestått av ganska lugn trading. 5k i snitt/dag är mitt mål för denna arbetsvecka. Det målet fungerade bra under Franska öppna. Jag orkar inte med några stora swings just nu så jag grindar på ett tag till med ganska låga insatser.


Här kommer en kort sammanfattning av dagens trading:

Tanasugarn - K.Bondarenko 6-3 6-3
Första matchen ut var K.Bondarenko mot Tanasugarn. Jag klev in och spelade Tanasugarn efter 1:a set sen gjorde jag inte så mycket mer än att boka henne till 1.02 i slutet av setet. Alltid skönt att börja dagen med en plusmatch även om det var en liten vinst.

Gicquel - Gasquet 7-5 7-6
Gasquet bokade jag i tiebreaket i 2:a set. Lättförtjänta 2 k. Synd att jag inte hade hunnit sett över dagen matcher innan start idag. Gasquet har spelat bättre de senaste matchern, men med tanke på han dåliga tennis i år är 1.1 ett löjligt lågt odds innan start.

Cristea - Kirilenko 7-5 6-4
Jag bokade 10k på Cristea när hon skulle serva för match. Kirilenko hade 2 breakbollar till 5-5 så även fast det blev en förlust så var det ett bra spel, då Cristea hade gått upp till minst 1.50 vid ett break.

A. Bondarenko - Erakovic 3-6 6-4 6-3
I matchen mellan A. Bondarenko och Erakov gjorde jag egentligen inte så många fel. Började med att spela Erakov, greenade ut efter att hon vunnit och breakat till 2-0 i andra set och spelade mer på Bondarenko efter att hon vunnit det 2:a setet. Bokade rätt hårt när Bondarenko skulle serva för matchen. Hon tappade serven till 0-30 men hämtade upp det och vann matchen.


Bammer - Kudryavtseva 7-6 6-1 7-5

Matchen mellan Kudryavtseva och Bammer är min sämst tradade match idag. Jag låg bra till i den då jag bokade upp Bammer 7k @ 1.33 efter att hon vunnit det 1:a setet. Marknaden hade ingen som helst förtroende för henne och Kudryavtsevas odds trycktes ner alldeles för mycket redan innan 2:a set var färdigspelat. Jag trodde Bammer var skadad men sen vände hon matchen och i slutet av 3:e set hade jag tradad bort allt grönt och lite till. Trevligt att se att marknaden har fel ibland iaf.

Ingen märkvärdig trading idag men 5k/dag-målet blev uppnått och min bok landade in på 6670 sek plus (de andra matcherna är Johannes).


Kommentarer
Postat av: Peter

Hej fint resultat.Ser du alla matcher på tv eller hur bär du dig åt för att kolla? De verkar ju gå ungefär samtidigt,så vilka kanaler ska man ha för att kunna följa?

Spelar du något utan att se matchen?

2008-06-18 @ 00:52:23
Postat av: geson

Snygg trading igen..Alltid intressant läsning på din blogg!

2008-06-18 @ 08:41:53
Postat av: Linus

Hur går det med Johannes blogg? Kommer den komma igång igen?

2008-06-18 @ 14:18:38
URL: http://www.downtheline.se
Postat av: wingfield

Är precis som Peter intresserad av hur du håller kollen.Skulle vara kul med en förklaring

2008-06-19 @ 08:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0