Pennetta - Bammer


Pennetta - Bammer 7-6 3-6 6-1

Liveupdatering under matchen:
 Set 1:

(Startinsats: spelade ca 3k på Pennetta @ 3 ggr när hon hade 1 setboll emot sig)

7-3 till Pennetta i tiebreaket. Jag har faktiskt lyckats få in många tiebreak denna vecka, vilket är helt otroligt för i vanliga fall tycker jag oftast att jag förlorar de flesta tiebreak. Det oavsett om jag har mest på favoriten eller underdogen. Jag bokade upp allt plus jag hade på Pennetta @ 1.33 inför 2:a set eftersom det är hon som börjar serva. Hon har servat som en kratta i matchen så chansen för break känns stor.

Set 2:
Bammer har dubbelbreakat och leder med 3-0 i det 2.a setet och Pennetta gick upp från 1.30 till 2 ggr. Jag sitter för tillfället still med grönt på Bammer och 0 på Pennetta. Pennetta var favorit från start så hon ska egentligen inte upp så mycket mer även om hon förlorar setet (om det inte är någon skada inblandad vill säga). Vinner Bammer setet enkelt, t ex med 6-0 eller 6-1 så kommer marknaden garanterat att trycka ner henne mer.

4-1 till Bammer och hon handlas runt 1.90. Jag lägger över allt på Pennetta. Det är ju trots allt damtennis och dubbelbreak är inte samma sak som att ha vunnit setet....

6-3 och set till Bammer och oddset är 1.90. Jag ligger med rött på Bammer för tillfället. Jag måste tyvärr spela tillbaka lite på Bammer, trots att det tar emot eftersom det är hon som börjar serva. Men det är för lite pengar på marknaden så jag är rädd att jag inte tar mig ut om hon håller sin serv.

Set 3:
1-0 /enkelt break till Pennetta och odds ner till 1.50. Jag spelade tillbaka en del av pluset på 1.90 på Bammer. Det kändes inte rätt, men jag hade för mycket rött för denna marknaden.

2-0 till Pennetta. Fan vad jag hatar scoreboarden. Den skrev att det var break, alltså 1-1, så jag bokade Pennetta till ett alldeles för högt odds. Nu ligger jag inte alls så bra till som jag borde göra.

4-1 och dubbelbreak till Pennetta men det satt hårt inne. Jag tradade bort en del i detta game men breaket var till min fördel. Odds 1.07/1.08 på Pennetta.

5-1 till Pennetta och oddset är 1.03. Jag har bokat 50k på Bammer så matchen får gärna vända nu. Fast jag tvivlar på att den gör det.


Pennetta vann det sista setet enkelt. 10.500 fick jag plus. Ingen större vinst med tanke på hur bra jag låg till inför 3:e set. Men det täcker nog min shopping och Johannes krognota:) Eller jag tar tillbaka det där, Joes utekvällar brukar bli svindyra.

Jag hade betydligt mer på Pennetta när Bammer började serva i 3:e set men det fanns alldeles för dålig likviditet på matchen för att jag skulle kunna ligga i sådan stor position. Jag kände att jag aldrig skulle komma ur helt om Bammer hållt serven till 1-0 och jag litade inte riktigt på Pennettas serv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0