Djokovic utslagen av Murray


Murray - Djokovic 6-3 7-6

Fjolårsegraren Djokovic åkte precis ut ur årets turnering. Det var jämnårige Andy Murray som idag var vasset stråare. Jag var påväg att gå och lägga mig när jag såg att Murray började matchen genom att ta en 2-0 ledning. Jag skyndade mig att boka 10k på Djokovic till ett förhållandevis högt odds, 1.36. Murray lyckades gå igenom 1:a set utan att få sin serv bruten och Djokovic handlas upp runt 1.66 vid setförlusten.

Det andra setet börja Djokovic att tappa sin serv från 30-0. Murray breakar och går ner till 1.75. Men Djokovic bryter tillbaka till 1-1 och blir favorit till 1.70 igen. 

Murray breakar igen och han får vid ett tillfälla breakboll till dubbelbreak. Djokovic räddar dubbelbreakbollen och håller sin serv. Murray blir naturligtvis breakad blankt i nästa game och Djokovic handlas återigen som favorit. Djokivic lyckas sedan spela till sig en setboll i Murray serv. Men det blir inget set för Djokovic, utan det avgörs i ett tiebreak. Ett tiebreak där Murray enkelt går fram till 5 matchbollar.

Bra tradematch!  Fast det är ganska lätt att hamna fel i sen sådan här match. Jag fick en hyfsad slant, även om det hade sett betydligt trevligare ut om Djokovic tagit setbollen. Men Murray var helt klart en värdig vinnare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0