1.01 torskar när Betfair ligger nere


Yuan - K Bondarenko 2-6 7-6 6-4

Betfair har precis börjat fungera igen efter att ha legat nere i lite mer än en timme. Man blir ju lika jävla förbannad varje gång. Tur att Johannes sover. Jag satt och tradade matchen mellan Vaidisova och Morita när jag blev utloggad. Jag hade ett fint plus på Morita som ledde med 1-0 i set 3-2 och 30-0 i egen serv. Oddset var runt 1.45 på Morita och jag höll på att greena ut, när siten la av. Jag hann aldrig safa och det var rätt irriterande att följa matchen på scoren utan att kunna göra någonting. Morita blev breakad från 30-0 och vann endast 1 game till i matchen. 6-7 6-3 6-1 till Vaidisova och jag fick minsus 4k.

En tröst dock är iaf att under tiden som Betfair ligger nere förlorar K Bondarenko mot Yuan. Jag bokade Bonadrenko när hon ledde med 5-2/dubbelbreak i det 2:a setet. Hon tappade sin ledning och förlorade setet i tiebreak. Hon breakade genast i det det avgörande setet, men Yuan hämtar upp det och vinner matchen.

Jag orkar inte trada något mer ikväll. Fick sjukt ont i huvudet av att Betfair krånglar. Det får bli några Sex and the City avsnitt med syrran istället. Funderar på att väcka Johannes så att vi inte missar någon bra match, men han har varit i Smålad på Astrid Lindgrens-värld hela dagen med Tilda så det kanske är bäst att låta honom sova. Klockan 07.00 åkte de iväg i morse. Så tidigt kliver vi typ aldrig upp i det här hemmet, dessutom hade Johanne varit vaken hela natten.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Betfair "krånglade" inte, utan det rörde sig ju om ett sedan länge planerat underhåll på siten.



Tidpunkten kan väl diskuteras med tanke på att många tennismatcher i stora turneringar höll på. Varför inte köra kl. 8 på morgonen i stället? Dessutom kunde det informeras aningen bättre, trots att infon sedan länge nog fanns tillgänglig på sajten, men hur många kollar egentligen det?

2008-07-23 @ 04:38:32
Postat av: wingfield

Det gick att spela på mjukvara. Ladda ner BetTrader Pro, http://www.racingtraders.com/index.html



Ta gratisversionen (Grid), den har ungefär samma design som Befairs egen hemsida. Du behöver inte köra den om du inte vill, men när Betfair "kukar ur" så har du en reserv. Tror du kommer att uppskatta fördelarna med den./ Jonas

2008-07-23 @ 09:40:57
Postat av: nicke

Spelade också på matchen Vaidisova när betfair la ner. Väldigt nervöst när sånt händer. Hur fungerar det med omatchade bet när sånt händer? och kan man ringa in till betfair när crash sker å lägga bet?



Matttias: var på sidan kan man läsa om betfair underhåll så man vet nästa gång?



Wingfield: jag körde med just bettrader under matchen men för mig slutade den också fungera. Men den brukar fungera för dig alltså också när betfair har crashat? har aldrig varit med om en crash så har inte kunnat testa.

2008-07-23 @ 10:37:09
Postat av: Mattias

Exempelvis där fanns info: http://bdp.betfair.com/



Svårtillgängligt, men tillgängligt.



Tycker att Betfair automatiskt borde annullera alla omatchade inplay-spel när de stänger ner, vilket de väl inte gör. Det möjliggör att engelsmännen kan sitta och ta oddsen som man har lagt ut.



2008-07-23 @ 12:03:35
Postat av: Anonym

Jag hade precis gått in hårt på vaidisova @ 2, och tänkte gröna ur längre fram när uppdateringen sker, jag svor som fan men det gick bra till slut.

2008-07-23 @ 12:44:04
Postat av: wingfield

Nicke: Antog att matchen gick att spela genom BetTrader, eftersom vid "crasher" i "normala" fall alltid går att spela genom mjukvaror.

Nattens stillestånd var tydligen planerad så då gick det nog inte som i ditt fall att trada.



Men faktum kvarstår...när Betfair strular vid vad vet jag, kanske hög belastning, då brukar man kunna trada vidare med mjukvarorna.

Oddshandlaren har skrivit en del ang detta./Jonas

2008-07-23 @ 12:49:33
Postat av: Crobbe

Man kan alltid trada med mjukvarorna då dom jobbar med API, dvs, dom är direktuppkopplade mot Betfairs server.



Att inte ha en mjukvara, i vilket fall som backup ser jag faktiskt som slarv om man tradar heltid, eller överhuvudtaget på Betfair men det har ju nämnts många gånger förrut.



Och eftersom många mjukvaror finns gratis med dom vanligaste funktionerna finns det INGEN anledning överhuvudtaget att inte skaffa sig en sådan.



Här är BetTraders gratis version, LADDA HEM och ANVÄND:



DoesItWork/Download/index.html" rel="nofollow">http://www.racingtraders.com/HowDoesItWork/Download/index.html

2008-07-23 @ 15:14:25
Postat av: Crobbe

Klipp och klistra länken ovan, bloggen klurar till adressen.

2008-07-23 @ 15:19:45
Postat av: Robert

Har du fortfrande inte skaffat dej någon programvara eller är du för vrång för att testa?

Du märker själv vilka fördelar det är.

Dumt, säger jag bara.

2008-07-23 @ 22:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0