Moviestar Open - Monaco illa ute igen!

image44

Monaco-Vassallo 6-3- 4-6 7-5

1:a set:
Jag började med att boka Monaco för 3.500 sek @ 1.24 (+14.000 sek på Vassallo). Monaco vinner 1:a set med 6-3, även fast setet kändes jämnare än siffrorna visade. Han går ner till 1.11 och eftersom jag är ganska övertygad om att Monaco inte kommer att hålla alla sina servar så bokar jag upp så att jag har 40.000 sek på Vassallo. (Räknar såklart med att ta en förlust på ca 5000 sek om Monaco vinner matchen med 2-0 i set).

2:a set:
Vassallo har lite problem med sina servgame men grejar det och breakar Monaco till 4-2. Jag spelade Monaco på vägen upp till 1.36. 1.36 kändes som ett väldigt bra odds med tanke på att Vassallo som inte servat övertygande har hållt sin serv än. Hade det erbjudits mer så hade jag lätt spelat på Monaco till det oddset och hoppats på ett break (vid hold hade han gått upp till runt 1.50). Jag spelar iaf på break men till odds runt 1.28 (villket också är bra med tanke på att startoddset var runt 1.23). Ett break kommer sällan ensamt och mycket riktigt så breakar Monaco tillbaka. Tyvärr så räddade även Vassallo breakbollar i gamet och hade tillochmed gameboll, vilket gjorde att jag spelade tillbaka så jag hade -4000 på Monaco och + 22.000 på Vasallo. 

I nästa servgame bokar jag break igen för en liten slant och Vassallo får 5? (jag tappar räkningen i ilskan på att han inte kan ta tillvara på sina chanser) breakbollar men missar alla och det står nu 4-4. ( Monacos odds runt 1.14). Risken att Vassallo skulle bli breakad här kändes ganska stor. Har sett det 1000 ggr förr; En (sämre) spelare som har haft en ledning men tappat den, brukar allt som ofta bli breakad vid sådana här lägen. Men jag väljer att sitta still och det beslutet var rätt eftersom Vassallo håller serven och sen inte helt oväntat breakar hem setet.

3:e set:
Monaco går upp till 1.56. Ett bra odds med tanke på startoddset och att det är Vassallo som ska börja serva. Vassallo får breakbollar emot sig men reder upp det. Killarna håller sedan sina servar enkelt tills Vassallo leder med 3-2. Vassallo blir den som breakar först och spelas runt 1.30 när han sedan har en gameboll till 5-2. Han tar inte gamebollen utan blir istället tillbaka-breakad. 2 hold senare så måste Monaco hålla serven för att inte förlora matchen. Vassallo @ 2 ggr pengarna, leder alltså med 5-4 och kan breaka hem matchen. Jag brukar alltid spela på den som kan vinna matchen i sånna här lägen. OCH han HADE 3 matcbollar i det gamet, men han missar dem. Blir själv breakad. Och förlorar matchen. Klassiskt. Och dyrt för oss.


Kommentarer
Postat av: peter

Du är min nya idol .. kanon med förklaringar,,
hur du gör o tänker

Peter

2008-01-31 @ 20:34:57
Postat av: Fredrik

Tackar!!

2008-02-01 @ 01:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0