Mathieu-Koubek

image29
Vinst för idag + 2800 sek

Mathieu spelades som favorit till runt 1.62 innan start. Han förlorar första set. Jag kommer in i matchen när Koubek har breakboll i slutet av 2:a set. Spelar då 7000 sek på Koubek @ 1.75. Mathieu räddar brekbollarna och vinner sen andra set lätt i tiebrak. Han går då ner till ca 1.40.  Vilket är lite för lågt med tanke på startoddset och den jämna matchen som visar oavgjort. Iofs så skulle marknaden ha pressat ner Mathieu till väldigt låga odds vid ett break. 

Jag spelar iaf på Koubek, men inte så mycket eftersom jag redan har minus på honom. Koubek  vinner 3:e set utan problem. Jag greenar ut en del på vägen, vilket var dumt eftersom han går fram till 3-0 i 4:e set. Vad som är ännu dummare gjort av mig är att jag inte bokar upp mer än några 1000-lappar på Mathieu efter att han har hållt serven till 3-1. Mathieu breakar tillbaka och vinner tillsut 4:e set. Koubek går fram till 3-0 i game precis som setet innan. Så far så good. Jag har mycket plus på båda spelarna sen tradar jag bort en stor del vinst på båda 2 genom att boka break. 

Avgörande set blir nästan en repris av setet innan då Mathieu breakar tillbaka och tillsut vinner matchen. Jag får drygt +5000 sek. Väldigt besviken på det slutgiltiga resultatet. Har lite problem med att datorn låser sig när jag ska skicka respektive ta bort bet, men också mycket dåligt tradat. Kom in fel i matchen, hade antagligen sett annorlunda ut om jag varit med från början. Men det vet man iofs aldrig.

Skänkte 900 kr till den obligatoriska Sharapovafonden med. Inte mycket att göra i den matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0