Utvärdering del 1

Så där äntligen går det att logga in på bloggen. Blogg.se har legat nere varje gång jag förskt att logga in....

Det här har varit en dålig vecka. Den började bra med massor av diciplin, men den försvann någonstans på vägen. Och de sista dagarna ser riktig illa ut. Här kommer några utvärdingar från utvalda matcher. Mest för min egen skull.

Razzano-Bondarenko 6-2 4-6 7-5
image50
Genomsnittliga odds för matchen

Jag börjar med att boka Razzano men spelar sedan ganska hårt på på henne under 1:a setet som hon vinner enkelt. Fortsätter att spela henne på låga odds i början av 2:a set då Bondaremko spelar riktigt dåligt. Men såklart vänder matchen och när Bondarenko vinner 2:a set har jag 50 k minus på henne och bara ett litet plus på Razzano. Det känns ju sådär eftersom Razzano nu står runt 1.70.

Det är också Razzano som börjar serva så jag bokar upp henne på 1.65. Nu 50 k minus på Razzano och 25k plus på Bondarenko. Bondarenko får en breakboll och jag bokar av en del av henens plus på 1.82. Hon missar den såklart men håller sedan sin serv. Jag bokar upp Razzano igen så jag har 50k minus och 38k. Denna gång blir det break och eftersom Razzano har bett om en medical timeout så går Bondarenko ner till 1.28. Jag tar bort den största delen av minuset. Jag funderar länge på att lägga över allt plus på Razzano ca 28.000 och ha +-0 på Bondarenko. Men jag gör det inte, ett mycket dumt beslut visar det sig eftersom Razzano sedan breakar tillbaka och vinner matchen.
 
En bitvis väldigt dåligt tradad match av mig. Omsätter närmare en halv miljon i matchen och lyckas gå plus 4000 sek. Det hade sett betydligt bättre ut i boken om Razzano hade lyckats vinna i 2 raka set istället eller om Bondarenko vunnit matchen i 3:set. Men så är tennis och i det är ju trevligt att se att matcher svänger.

Razzano-Cornet 6-4 7-5
image51
Alla bet för matchen

Unga Alize Cornet bjuder på bra motstånd i 1:a set men förlorar med 4-6.
Jag har bokat Razzano på odds mellan 1.09 - 1.23 under första set. Spelar sedan 50 k på Razzano till oddset 1.15. Har då 5.200 sek plus på henne. Lägger samtidigt in bet på att boka tillbaka Razzano @ 1.07. 1.09. och en 1.1. Detta för att ha +-0 på Razzano och 20 k plus på Cornet. Razzano breakar och jag får mina vad vid olika tillfällen under gamet.

Jag bestämmer mig för att sitta still med det jag har. Gör några småtrads och har ganska mycket plus på Cornet när Razzano börjar tappa greppet om matchen. Hon ser helt slut ut, och orkar knappt gå mellan bollarna. Jag har nu bokat Razzano på vägen eftersom hon bet om en medical timeout och ska serva för att hålla sig kvar i matchen.

Cornet får 3 setbollar i Razzanos serv, men missar alla. Den medicala timeouten sker aldrig för Razzano tar sig på något sett samman breakar och servar sedan hem matchen. Hon staplar sedan ut från banan. Inte en chans att hon hade vunnit matchen i ett tredje set. Undra om Cornet såg hur trött hon var. Jag tror inte det. Jag förlorade 4000 sek men ångrar inte spelet. Hade fått en fin vinst om Cornet tagit några av de 3 setbollarna hon hade.

Dementiva-Bondarenko 7-5 6-2
image52
Genomnsittliga odds för matchen

Det här är en match jag bara vill glömma. Känner mig lite småtilt när matchen börjar pgr av att Johannes förlorat på fotbollsmatcher kvällen innan. Inte så tilt att det känns som om jag bör stå över tennismatchen, men lite småfrustrerad är jag. 

Bondarenko börjar serva så jag börjar med att spela 4000 på Dementiva på 1,43, vilket var helt rätt eftersom hon breakar och går ner till 1,25. Jag bokar upp så jag har pluset på Bondarenko. So far så good eftersom Bondarenko breakar tillbaka. Dementiva går upp till 1.40 igen. Jag bokar break igen, men nu börjar tjejerna hålla serven ganska enkelt och jag spelar några ggr på hold istället för break.

När det börjar närma sig ett avgörande i stetet så har jag 31.000 plus på Demnetiva och 25.000 minus på Bondarenko. Vilket känns bra, eftersom jag är ganska övertygad om att Dementiva kommer att vinna matchen. Det är bara det att Bondarenko får 2 setbollar i Dementivas serv. Jag får smått panik och byter sida rakt av. Det hade varit ett ganska bra spel om Bondarenko lyckats ta några av setbollarna men det gör hon inte.

Med ett ganska bra spel alltså, inte ett mycket bra spel då Bondarenko inte hade gått ner till mer än ca 1.55, 1.60 om hon vunnit 1.a set. Det hade varit bättre att suttit still och eventuellt gjort ett minus på båda spelarna eftersom då Dementiva går ner till 1.22 om hon vinner 1:a set. Vilket hon gör. Hon räddar setbollarna, breakar sedan rakt av och servar hem setet. 2:a set vinner hon lätt och jag får tillslut 21 k minus.

Fortsättning följer....


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det var tråkigt att höra!
Men det är bra att du skriver här oavsett om det går bra eller dåligt. på så sätt får man en realistisk bild av hur det funkar att trada. Det är annars lätt att få för sig att det är hur lätt som helst och att man kan tjäna hur mycket som helst utan några risker. En del skriver bara om när det går bra(kanske är naturligt, de mår väl dåligt och inte orkar skriva om förlusterna).
Intressant och lärorikt att du skriver om den mentala känslan innan matchen.....om man känner så, så bör man kanske avstå.
Jag har själv haft problem den sista veckan med otrolig odisciplin. Jag brukar surebetta matcher, mellan betfair och andra bolag...om något bolag ligger över betfair. Ibland avvaktar jag för att jag tror att oddset kommer sjunka ännu mer på marknaden. Nu har det hänt två gånger denna vecka att det har gått åt fel hål och jag kunde sälja till ungefär samma pris som jag köpte, vilket är taktiken innan om det går åt det hållet. Men i besvikelsen över att inte kunna tjäna så mycket som jag hoppats på så har jag två gånger chansat och inte sålt tillbaka och tänkt att "rätt" lag nog vinner.....Helt idiotiskt eftersom det båda gångerna var matcher som jag ALDRIG skulle spelat på annars....och absolut inte för de STORA summorna!!
Naturligtvis vann fel lag....jag tänkte att jag aldrig skulle göra om samma misstag igen....men gjorde det ändå ett par dagar senare.....Nu skriver jag om det och det blir förhoppningsvis terapi så att jag aldrig är så odisciplinerad och korkad igen. Jag vet att jag kan vinna i längden om jag håller mig disciplinerad.
Hoppas att denna vecka blir bättre.....för oss båda

2008-02-11 @ 11:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0