Nya tag:)

Efter en god natts sömn, lite sjävransakan och ett morgonlöppass känns allt mycket bättre idag. Johannes har suttit och grindat med små belopp hela natten och lyckats bra. Så det är små insatser som gäller idag. Jag vet att vissa fortsätter att betta stort efter dåliga dagar, men det brukar inte funka för mig. Utan målet idag är att trada säkert. Det gjorde jag på de flesta matcher igår också. Dagen började bra, förutom att scoreboarden visade fel i tiebreaked mellan Gabashvill-Mayer. De skrev först att Mayer hade 6-3 alltså 3 setbollar så jag tog bort min safe på 1.55 precis när folk börjar spela på dem. Men i verkligheten hade han inte 3 setbollar utan det stod 5-4 och serv till Gabashvill. Mayer förlorar sen tibreaked med 8-6 och vinner sedan inte ett game till i matchen. Det blev ingen stor förlust men ändå surt att det ofta inte går att lita på scoreboarden.

Mina nyckelmacher för igår var 2 dammatcher i Dubai. Först ut var *Schiavone som mötte Bartoli *6-1 *6-7 *6.1. Jag gjorde 2 återkommande misstag i matchen.

Set 1:
Bartoli stod i ca 1.80 från start och jag spelar 8k på Schiavanone vid 40-0 till 2.1. Tycker det är ett bra odds med tanke på att Bartoli inte har spelat bra på länge, dessutom var det varmt ute och fransyskan är inte precis den uthålligaste på WTA-touren. Men sedan gör jag misstaget att spela på Bartoli vid  40-0 i egen serv. En serv som hon inte lyckas hålla ut blir enkelt breakad från att ha haft sina 3 gamebollar. Jag hade aldrig som avsikt att ha pengarna på Bartoli under matchen om det inte skulle varit så att det visade sig att Schiavone spelade riktigt dåligt. Jag spelar såklart tillbaka på Schiavone när hon breakar till ett sämre odds än vad hon stod i innan gamet startade. Men huvudsaken var att pluset åter igen fanns på Schiavone eftersom Bartoli såg helt slut ut från 1:a boll till sista i det 1:a setet. Schiavone tar alltså hem det första setet med 6-1 och förlorar bara 2 bollar i egen serv via 2 dubbelfel. Hon vinner också 32 av 48 spelade bollar i setet och går ner till 1.22.

Set 2:
Ja så, Schiavone står nu 1.22 och det är hon som börjar serva. Jag bokar lite eftersom det är ett lågt odds. I vanlliga fall brukar jag boka mer eftersom det var Bartoli som kunde bryta serven men hon hade spelat så dåligt att det kändes som att ge bort pengar. Synd tänkt av mig eftersom Schiavone blir breakad. Bartoli rycker upp sig och går snabbt fram till 4-1. Jag har nu ganska mycket minus på Bartoli men det kändes ändå bra eftersom hon såg sliten ut även fast hon nu spelade betydligt bättre. Men mycket riktigt så tappar hon sin ledning och Sciavone rasar ner i odds efter att ha varit uppe och dansat på strax över 2 ggr. Schiavone får till och med 3 breakbollar till 5-4 och går ner till 1.1, jag bokar av hälften av minuset på Bartoli. Funderar om jag skulle boka mer men hinner inte då Bartoli snabbt räddar breakbollarna och håller serven. Setet avgörs sedan i ett tiebreak. Bartoli vinner tiebreaked och går ner till 2 ggr.

Set 3:
Jag höll såklart på Sciavone under tiebreaket men det kändes ändå helt OK när hon förlorade då hennes odds blev så bra igen och jag låg forfarande bra till. Gratis pengar tänker jag eftersom Bartoli sällan vinner 1 en 3-setare. 4 av 4 förlorade i år. Hon är helt enkelt för otränad, tjejen måste ju ha iaf 6-7 kg för mycket att släpa runt på på plan och hon såg verkligen trött ut. Schiavone däremot är rikigt vältränad liten och lätt och rör sig snabbt. Och mycket riktigt så är det hon som börjar starkast av de 2. Hon håller sin serv lätt och breakar sedan Bartoli. Men Bartoli breakar tillbaka och servar själv till 40-0. Och här får jag hjärnsläpp och byter sida rakt av till Bartoli på 1.95. Jag ångrar mig så fort jag skickade iväg betet. "Vad gjorde jag nu?!" tänkte jag och försöker att tillbaka det men alla odds försvinner. Jag trodde aldrig att Bartoli skulle ha en chans att vinna det 3:e setet och ändå så väljer jag att spela på henne, inte greena ut som jag kunde ha gjort utan att helt gå över på henne. Och självklart så lyckas hon inte hålla serven från 40-0 utan blir breakad precis som när jag spelade på henne vid 40-0 i första setet. Jag vet inte hur många ggr jag hat lovat mig själv att inte spela på 40-0, det redan kostat mig mycket i år. Det ända rätta vid ett sådant tillfälle är att vänta med att spela tills en eventuellt hold. Och inte ens det hade varit rätt av mig i den här matchen, då jag inte trodde att Bartoli skulle orka spela bra. Ja, hjärnsläpp helt enkelt. Bartoli förlorar sen med 1-6 och jag får mycker minus istället för den fina vinsten jag hade tradat upp under matchen. Ett dåligt beslut och allt är förstört.

Jag kommer aldrig mer att spela på 40-0. Så nu var det bestämt:) Så idag är det små risker och små vinster som gäller och att inte trada tiebreak. Disciplin, disciplin, disciplin...

Idag visar Eurosport 1 från Dubai klockan 11.30 sedan går sändningarna över till Eurosport 2 kl 12.45 (mycket bra då 2:an inte ligger många sekunder ifrån den verkliga tiden). Klockan 16.45 visar eurosport 1 igen.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Du verkar i alla fall vara vid gott mod trots gårdagens motgångar. Det är bra!

2008-02-27 @ 11:33:05
Postat av: Swingtrader Igor

Hej

Det är bara att vänta i trenden,när den är neråt ska man vara försiktigt.

I regel så vänder det "ner" alltid vid stora insatser,därför håller jag mig till små rulle nu.

Lycka till.

2008-02-27 @ 15:49:56
URL: http://betfairswingtrader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0