K. Bondarenko vänder ytterligare en match och vinner

                        image49
                                      Fjolårets segrare Petrova utslagen i första omgången

En spännande match mellan Kateryna Bondarenko och tuneringens fjolårssegrare Nadia Petrova spelades tidigare ikväll. Petrova handlades @1.25 innan start. Jag reagerade på att hon stod lågt. Visst hon är betydligt bättre rankad (nr 11 i världen mot 43) och hon vann tuneringen ifjol (men gamla meriter är inte mer än gamla meriter), men hon har ganska ofta problem mot betydligt sämre rankade spelare. Petrovas spel har inte imponerat på mig i år. I Australien vann hon iofs de tre första matcherna relativt lätt, men det var mot osidade spelare och hon låg under och hade setbollar emot sig även i del av matcherna hon vann. Hon blev sedan utslagen av Radwanska i 4:e omgången. Dessutom är Bondarenko bra på hårt underlag.

Petrova kändes dock som den något bättre spelaren i första set (1.19 som lägst). Men båda två servade bra och setet avjordes i ett tiebreak som Bondarenko vann. Hon blev en liten favorit att vinna matchen och handlades till 1.47 som lägst, när hon hade breakboll i Petrovas serv. Men Petrova räddadde det och vann 2:a set.

I 3:e set servade de båda hem sina 2 egna game enkelt. I det 5:e gamet blir Bondarenko breakad och Petrova leder med *3-2. Servar sedan till *4-2. Det ser sedan ut som det ska bli 5-3 men Bondarenko kämpar på och vinner genom att spela på linjerna. *4-3 till Petrova. Petrova blir sedan tillbaka breakad och det står nu 4-4 i matchen. Bondarenko håller sin serv och breakar sedan hem matchen. När Petrova hade breakboll till 5-3 så handlades hon som lägst till 1.03. Samma odds som Hendler spelades till i söndags när hon mötte Kateryna Bondarenko och ledde med 6-4 4-0. En match som Bondarenko också tillslut vann. Snacka om att aldrig ge upp.

Det var inte bara Bondarenko som låg illa till under matchen. Det såg inte så bra ut för oss heller trots bokning av Petrova innan start. Men slutet gott allting gott...


Dagens läxa: Spela inte på damspelare som har 40-0. 40-0 är inte detsamma som hold. Jag förlorade mycket av mina plus på 2 matcher idag genom av att göra om samma misstag. 3 ggr dessutom.

Från den ena till det andra. Till Theo om du läser detta; Mamma blev överlycklig idag när hon fick en present på posten. Hon har inte pratat om något annat ikväll. Så det är kanske tur för dig att du inte blir kvar i Sverige så länge till, för risken finns att hon skickar älgkött till dig på posten. Eller en hel älg....

Kommentarer
Postat av: Linus

Alltid lika intressant att läsa dina tankar. Kepp up the good work;)

Postat av: moona

JAAAA,räddad idag med, vid 6-6. Haaaa välte skurhinken.

2008-02-06 @ 19:25:43
Postat av: moona

Skulle JAG skicka en hel älg till Theo, needu iså fall skulle det bli en hel familj. Förresten jag pratar fortfarande inte om annat än den otroligt fina presenten. Den skall jag använda alldeles själv. Tack, Tack snälla THEO!!!! Jag är överväldigad.

2008-02-07 @ 23:05:23
Postat av: teo813

Hm, jag kanske stannar kvar i Sverige då och inte flyger på Tisdag
:-) ;-)

Det är jag som tackar för din vänlighet och för maten som var supergött!

2008-02-08 @ 15:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0