Dagens matcher

Spännande dag igår. Världsettan Henin åkte ut mot *Schiavone *7-6 *7-6. Henin såg lite bekymrad ut hela matchen och slängde många blickar till sin tränare Rodriges. Får se om Schiavone lyckas ladda om mot *Dementiva idag, som i sin tur slog ut världstvåan Ivanovic igår *5-7 *6-3 *6-3. Båda dessa matcher var mycket bra tradematcher som gick till 3 set.

Gårdages svenska insatser var blandade. I  Memphis utklassade Söderling Hanescu i 2 raka set och Björkman slog imponerande nog Querrey i ett avgörande tiebreak. Arvidsson fick tyvärr se sig besegrad av Peer efter att ha vunnit det första setet med 6-3 och Johansson åkte ut mot Guccione i 2 set. Men 2 av 4 svenska spelare är iaf vidare till kvartsfinal. Söderling tar sig ann Roddick inatt och Björkman spelar mot Young ikväll.

Att tippa vinnare är kanske inte min starkaste sida. Jag har bra koll på spelarna men vem som tillslut vinner matchen är inte alltid så relevant, det jag utgår från när jag väljer matcher är om jag tror att det kommer att bli en bra tradematch eller ej, även om det självklart även händer ibland att jag bara spelar på den som jag tror mig kommer vinna matchen. Om jag iaf skulle gissa utgången på några av dagens matcher så tror jag detta:

Kuznetsova @1.85 - Jancovic: Här tror jag att Kuznetsova vinner. Hon har spelat strålande medans den i vanligt fall så glada Jancovic såg lite omotiverad ut mot Mirza och tog sig vidare enkelt igår pgr av att Chakvetadzes lårskada.

Schiavone @ 2.95 - Dementiva: Det här kan bli en tät match. Om Schiavone lyckas ladda om efter segern igår mot Henin, så tror jag att hon kommer att slå Dementiva som inte servade speciellt bra igår. Dementiva blev breakad 6 ggr i sin 3:setare igår och hade totalt 14 breakbollar emot sig, Schiavone blev breakad 2ggr av 3 breakbollar ggr i en 2:setare .

Ancic @ 1.70 -  Ljubicic : Ancic är en av mina favoritspelar just nu coh jag tror att han kommer att slå landsmannen idag.

En annan som har spelat strålande tennis i år är unga Alize Cornet som möter Jill Crabas idag. Och här tror jag att Cornet vinner.

Sådär det var mina gissningar inför några av dagens matcher. Antagligen så kommer jag ha fel:)

Kommentarer
Postat av: Swingtrader Igor

Jag skrev om att Ancic har problem med magmuskler(enligt honom i
kroatiska TV),bl a på Betfair.Har inte hunnit trada i själva matchen.

2008-02-29 @ 20:53:39
URL: http://betfairswingtrader.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0