3 bra matcher att trada

Eftersom Johannes har varit ifrån Tilda en stor del av januari och även ska åka bort nästa vecka så passar han på att spendera massor av tid med henne denna vecka. Det gör han så gärna. De är som ler och långhalm de där två. Jag tycker såklart också att det är jätteskönt att få vara hemma ensam när de är ute på äventyr.

Och det är så skönt att sätta sig och trada i en tyst lägenhet utan risk för att behöva springa iväg och göra andra saker. Det har hittills spelats 3 matcher idag i Moviestar Open och jag har tradat alla 3. Iaf till viss del.

Ventura
-Roitman 4-6 6-3 7-6
Fognini-Marreo 6-4 7-6 6-3

Matcherna mellan Ventura-Roitman och Fognini-Marreo startade samtidigt. Båda matcherna blev mycket bra matcher ur tradings-prespektiv. Tyvärr gjorde jag misstaget att trada båda samtidigt. Fråga mig inte varför, för det är inget jag är speciellt bra på. För min del är det bättre att koncentrera sig på 1 match i taget istället för att trada 2 st samtidigt. Att trada 1 match samtidigt som man valt att "bara" spela på en annan match är en sak, men att trada 2 matcher på samma gång kan bli rörigt.

Jag låg iofs ganska bra till i båda matcherna, så det var ingen katastrof på det viset. Det var bara det att jag lämnade matchen mellan Ventura-Roitman i avgörande set med grönt på båda sidorna för att trada ut den andra matchen. Samtidigt som jag gör det så tappar Ventura sin 5-1 ledning till 5-5. Det är alltså en 1.01 som är i fara. En dröm för min spelstil då jag nästan alltid bokar 1.01, speciellt då jag har grönt på den spelaren. Men idag hade jag ingen 1.01 bokning som låg. Måste ha raderat den samtidigt som jag tog bort andra bet tidigare i matchen. Jag släpper såklart Fognini-matchen för att bara trada de sista gamen samt tiebreaket i denna match. Det var ett bra beslut som jag tjänade några kr extra på. Även fast jag vid ett tillfälle spelade ganska hårt på Roitman då scoreboarden visade hold fast det i själva verket var break till Ventura. Både dem officiella scoreboarden och Bwins har varit fuckt up idag. Ändrat resultat vid ett flertal tillfällen. Hur svårt ska det vara att skriva rätt?

Berlocq-Horna 7-6 6-3 7-6

Matchen mellan Berlocq-Horna kändes också som en mycket bra match på förhand. Jag ligger ganska bra till med pluset på Berlocq efter att han vunnit första set. Johannes har precis kommit hem och vill visa upp vad han har handlat på Coop. Inte just nu, säger jag. Han vet ju såklart bättre än någon annan hur viktigt det är att inte bli störd mitt i en match,

Johannes går  iväg ifrån köket där jag sitter, men jag behöver bara räkna till 3 innan jag ser att han börjar lägga upp egna bet från det kontot som jag tradar ifrån på matchen. Matchen som jag tradar. Jag skulle aldrig göra så om det var tvärtom. Det är en sak att komma med synpunkter, en helt annan att börja betta en match som jag tradar utan att ens säga till innan. Jag som har lite dåligt samvete för att jag inte varit med Tilda på nästan hela dagen väljer att låta Johannes ta över matchen helt. Även om det tar emot, eftersom jag redan har följt varenda boll och oddsröresle i matchen. Joe ligger iaf bra till i början av det andra setet. Han har ökat på det pluset jag hade på Berlocq. Men sen vänder matchen och jag ser att det börjar bli rött på båda sidorna. Väldigt rött. Men Joe ordnar upp det och får bara en mindre förlust. Jag är ändå lite irriterad på honom eftersom han sabbade en bra match. Men jag tvingade honom att ställa sig att laga mat som plåster på såren, så nu är allt frid och fröjd igen:) Men gör aldrig om det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0