US Open

US Open har äntligen dragit igång. Tyvärr så känns det sekundärt, då fokuset ligger på andra saker för tillfället. Men vi har kört på så gott vi kan iaf och ca 50 tennismarknader inkl gamespel har hunnits med.


Här är några utvalda matcher från gårdagens trading:

Ivanovic - Dushevina 6-1 4-6 6-4

Jag missade 1.01-kalaset på Ivanovic, men fick boka min beskära del på låga odds innan Dushevina tog upp matchen till 1-1 i set. Ivanovic vann matchen men hon hade fick 15-40 när hon servade för matchen. Hade Ivanovic tappat serven till 5-5 igen så hade det varit en öppen match och det hade inte känts helt fel.


Haas - Gasquet 6-7 6-4 5-7 7-5 6-2

Jag kom in i precis rättan tid och lyckas pricka in 2 break i slutet av det 1:a setet. Kunde göra 6k på båda spelarna efter ca 2 minuter. När tiebreaket började så hade jag 0 på Haas och 8k på Gasquet. Tyvärr så väljer jag att byta sida så att jag har 10k på Haas istället efter att han har hållt serven till 1-0 i tiebreaket. Gasquet går fram till 6-1 snabbt och oddset rasar ner till 1.28. Jag visste att det var ett ganska dåligt beslut, eftersom Haas inte hade gått ner lika mycket som Gasquet om han vunnit setet. Dessuom är det bra att ha grönt på båda att trada med, speciellt eftersom det är bäst av 5 set.

Efter 3:e set så har jag har jag mina 6/6 igen.

När Gasquet sedan har 2 breakbollar i det 4:e setet har jag lagt upp boka 40k på Gasquet @ 1.10. Jag fick bara 1k matchad, hade jag lagt 1.11 istället så hade jag fått allt matchat. Haas höll sin serv och breakade sedan hem setet. Vilket fortfarande var det bästa för mig då jag hade 0 på Gasquet och 15k på Haas när det stod 2-2 i set.

Vid ställningen 2-1 till Haas i det avgörande setet så tappar Gasquet 40-0 till break. Jag tiltar lite smått eftersom jag gick emot mina principer och spelade på Gasquet vid just 40-0. Jag hade iaf kvar 9k på Haas efter breaket, men jag väljer att boka upp för rubbet. Men Gasquet är väck och förlorar med 6-2.

Usch, dålig tradad match av mig.

Jag hinner inte visa några fler marknader just nu, men det fanns en hel del bra matcher igår och boken visar en del plus på US Open so far. Federer, Nadal (även om tysken Phau bjöd på bra motstånd) och systrarna Williams vann sina matcher komfortabelt iaf och är vidare till nästa omgång.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0