Omgång 4 och kvartsfinaler

Snart sätter dagens matcher igång och först ut är;
Blake - Stepanek där Blake är en liten favorit  1.92. På förhand skulle jag säga att Blake vinner, men efter att ha sett honom klappa igenom mot Santoro så känns startoddsen rätt idag. Blake spelade dock väldigt bra matchens 1:a set och Stepanek är som bekant tourens mest överskattade spelare.
Edit: Vinnare Blake 6-3 6-4.

Fjolårsfinalisterna Henin och S.Williams möts redan i kvartsfinal idag. Henin är favorit @ 1.63 och mötet med Serena blir den första matchen mot en riktigt bra spelare som Henin har i denna tunering. Williams har ett tungt spel och en bra serv, men Henin bör gå segrades ur denna match. Men som sagt man vet aldrig och hon förlorade ju mot just amerikanskan förra året.

Berdych @ 1.46 spelar mot Tursonov idag. Tursonov har spelat gansk bra i tuneringen,  men Berdych har spelat riktigt bra. Det var klasskillnad på honom och Ferreo i förra matchen.

Youzhny hade en tuff match igår mot Almagro. Han började starkt och gick fram till 4-0 i första setet men tappade upp det til 4-5. Han lyckades dock skärpa till sig och vinna första set, sedan går han genast fram till en 2-0 ledning i 2.a set, men också den tappar han och förlorar setet med 3-6. I 3:e set hade han sora problem och blir breakat så att Almagro får serva för matchen. Youzhny får breakboll i det gamet, men Almagro servar bra och det ser ut som om han kan lyckas serva hem matchen. Då slår Youzhny sig själv i huvudet (!?) med sitt racket så läkaren måst komma in i mitten av gamet och stoppa blödningen. Det blir vändningen i matchen (igen) och Youzhny vinner tillslut tiebreaket. Så Youzhny visade minst sagt svaghetstecken i går i mental styrka. Idag möter han Tipsarevic som spelade bra mot Johansson igår. Denna matchen kan nog bli en mycket bra tradematch. Eller så vinner Tipsarevic i 2 raka...

Davydenko - Ancic kan bli en riktig rysare också. Davydenko spelade inte bra igår då han hade på tok för många enkla misstag. Han har egentligen haft tur som har tagit sig såhär långt. Ancic har även han hängt på en skör tråd i de 2 senaste matcherna och han såg väldigt trött och sliten ut i går samt servade inte bra.

Nadal @ 1.25, Roddick @ 1.24 och Federer @ 1.09 är de som på förhand har störst chans att vinna sina matcher idag. Roddick har inte spelat allt för bra denna tunering så det bli nog en lay då han spelar mot en hyfsad spelare som Benneteau idag. Federer har inte haft några problem än så länge i denna tunering men det vore tjänstefel att inte boka honom dessa dagar då han inte längre spelar den tennis han brukar. Idag spelar han mot Acasuso. Jag tror att Federer vinner rätt enkelt, men större under ha ju skett!

Nu ska jag skynda mig iväg till gymmet en sväng innan det blir stillasittandes framför datorn resten av kvällen.


Kommentarer
Postat av: Martin

Alltid kul att läsa både din blogg! (inkl sambons) Ett bra sätt att hålla sej ajour med vad som händer inom tennisen. Tittar inte själv så ofta trots att jag det visas fler matcher än vad jag nånsin haft tillgång till på TV.

Hur stor erfarenhet har du av tennis själv?

..och vad ser du som dina styrkor som tradare?

2008-04-01 @ 21:54:47
Postat av: Anonym

Tycker din blogg är mer välskriven och intressant än din sambos som har blivit oinspirerande och klottrig på sista tiden, men du håller stilen. Gillar dina införtankar , alltid trevligt att läsa lite sånt och inte bara en massa siffror.

2008-04-01 @ 22:06:45
Postat av: Anonym

Tycker din blogg är mer välskriven och intressant än din sambos som har blivit oinspirerande och klottrig på sista tiden, men du håller stilen. Gillar dina införtankar , alltid trevligt att läsa lite sånt och inte bara en massa siffror.

2008-04-01 @ 22:07:21
Postat av: Cecilia

Re Martin: Kul att höra!:) Ingen erfarenhet av tennis alls faktiskt. Har varit aktiv i många andra idrotter, men tennis är inte en av dem. Spelar ibland med syrran men vi är ganska dåliga:)

Min största och viktigaste (anser jag) styrka som trader är att jag har bra känsla för marknaden. Vet ofta vilka odds som är rätt att lägga sig på. Dessutom så kan jag väldigt mycket om spelarna och vet oft på förhnd vilka matcher som kommer bli bra att trada. Att jag sedan ibland är kass på att ta ut vinnare är en annan sak, det är inte det det går ut på.

RE: Ty!:) Du kanske är 1 av 100 som tycker att min blogg är bättre än Johannes:) Men jag ska hälsa honom det....

2008-04-02 @ 04:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0