Ny vecka

Det gick riktigt dåligt förra veckan. Denna vecka spelas det en damtunering i Florida. Det blir ingen trading för oss innan vi gjort veckoplaneringen, vi hoppade över den förra veckan och kanske var det som blev fallet. Fokuset försvann. Det är inte summan i förlusterna som känns oroande, det kommer alltid att finnas dåliga veckor. Det värsta är när självförtroendet försvinner, det går inte att trada om det känns som allt man gör blir fel. Det bästa är kanske att ta några dagars paus och börja på noll igen. Att jaga förluster har sällan fungerat.

En glad sak är att Tilda kommer hem ikväll. Hon själv var inte så sugen på att lämna Jämtland. Men det är skönt att det fungerar att lämna bort henne då det har varit problem med det tidigare. När vi ska på fotbolls EM i juni så ska hon vara i Hallen igen.


Kommentarer
Postat av: Stina

Hej,
imponerande att du lärt dig så mycket under en begränsad tid,
du tror inte att det ibland kan vara en fördel att vara novis, att man inte har förutfattade meningar och hjärtats favoriter? Med det menar jag inte att man inte skall vara påläst, men ibland kan det vara bra att lita till sin intuition och inte till historik...
//Stina

2008-04-07 @ 22:36:42
Postat av: Stina

Hej,
imponerande att du lärt dig så mycket under en begränsad tid,
du tror inte att det ibland kan vara en fördel att vara novis, att man inte har förutfattade meningar och hjärtats favoriter? Med det menar jag inte att man inte skall vara påläst, men ibland kan det vara bra att lita till sin intuition och inte till historik...
//Stina

2008-04-07 @ 22:41:04
Postat av: Cecilia

Re Stina: Absolut ät det bra att gå in i matcher med en vis novis. Att följa min intution gör jag ganska ofta, då jag använder ganska mycket känsla när jag tradar. Jag försöker i största mån undvicka att trada på spelare som jag har en "dålig relation" med, även om det inte alltid följs:)

Förra veckans dåliga resultat är dock huvudsakligen inte baserat på för mycket kunskap om spelarna. Utan en viss oflyt och helt enkelt massor av dåligt tradande är orsakerna. Men det är bara att utvärdera sina fel och ta några lediga dagar och sedan nya tag.

2008-04-08 @ 00:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0