Sopan Stepanek

image5
+ 2403 sek

Jag satt länge igår natt och följde matcherna på Betfair och insåg ganska snabbt att det var värdelös likviditet. Johannes tradade några matcher och hade svårt att spela tillbaka efter att ha bokat favoriter. Även då favoriter låg under. Jag själv hatar att trada marknader med dålig omsättning, är rätt så kass på det också eftersom jag ibland spelar på "felodds" då det är det enda som finns.

Jag kollade igenom nattens utbud och det fanns gott om matcher att väja mellan, dock samma problem som igår. Dålig omsättning. Eftersom Johannes också skulle trada så valde jag att hoppa över de matcher som fanns då han körde. Vi har ändå gemensam kassa så är det ingen idè att trada samma matcher när det är lite pengar på marknaden. De få gånger vi gjort det har det hänt att vi tagit varandras odds. Johannes somnade iaf efter att ha kört Devenport-matchen och sedan Snyders match - 2 stora favoriter som vann enkelt. Han muttrade något om att han var trött och ville sova men att han garanterat skulle gå miste om att Stepanek förlorar - en av tourens mest överskattade spelare.


Stepanek hade tidigt i matchen breakat Sirianni och handlades så lågt som till 1.06. Jag missade tyvärr det och kom istället lagomt in till Tiebreaket. Vi har som regel att försöka undvika att trada tiebrek, men jag bokade det lilla som fanns på Stefanek @ 1.25. efter ett Sirianni höll första serven. Han vann tiebreaket och breakade sedan Stefanek i 3:e gamet. Jag greenade ut  på 1.12 några sekunder innan Stefanek bröt matchen mitt i ett game.

Så en bra match att börja den nya tennissässongen med. Svårt att misslyckats! Det blev en liten vinst men jag hade aldrig mer än några 100-lappar minus. Känns konstigt att trada med små insatser efter att ha kört ganska högt större delen av året. Men många bäckar små blir snart en stor rulle:) Som jag sedan kan ta ut och köpa skor för.

Jag funderar på att göra bokslut för natten. Det spelas matcher hela morgonen och då förhoppningsvis med bättre omsättning. Dessutom börjar jag bli alldeles för trött och kommer säkerligen trycka fel, speciellt nu när Betfair har gjort om när man ska lägga bet. Jag hoppas att det är en vanesak för jag gillade inte de nya knapparna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0